札幌ハートセンター

札幌ハートセンター
Dr Fujita's blog. Enjoy it

2014年8月30日土曜日

BS11での放送。

自分で見ましたが、素晴らしい構成と編集でした。自分はインタビューを受けたのですが、それをいろんな画像、動画などを話とつながるように、編集をしているのにはびっくりです。なによりも財部さんが、しっかり僕の本を読んで、そして下調べしてからインタビューを受けたので、よく理解していました。いままでだと、その場限りの表面上の取材が多かったのですが、インタビューも大変楽しく、気持よくさせてもらいました。さすがです。
最近マスコミがマスゴミを避難されることも多いですが、今回は、マスコミの凄さ、ジャーナリストの凄さを痛感しました。

プロとして、僕らも頑張らなければいけません。

The Broadcasting on BS11

I watched the TV program I appeared on. It was wonderfully constructed and edited.
I was surprised by how they edited my interview. They connected my interview scene to the various pictures and videos to make them related. It was the best thing that Mr. Takarabe understood the content well since he had studiously read my book and prepared prior to the interview. I have experienced many interviews, but so far, most of them were superficial. However, I really enjoyed the interview this time and felt great. He was amazing.

Even though mass media is often criticized and called “mass gomi” these days (“gomi” means garbage in Japanese), I fully realized the power of mass media and journalists this time.

As a professional, I have to make more efforts, too.

0 件のコメント: